Nizozemský pivovar Heineken loni zvýšil provozní zisk bez mimořádných položek o 24 procent na 4,5 miliardy eur. Firma zaznamenala růst na všech trzích, výrazně se zlepšilo zejména podnikání v Asii. Heineken, který je druhým největším prodejcem piva na světě, to dnes uvedl v tiskové zprávě. Akcie v Amsterdamu rostou o 1 %. Analytici v průměru očekávali zisk 4,43 miliardy USD. Výnosy firma zvýšila o 19,1 procenta na 34,6 miliardy eur, čistý zisk pak vzrostl o 30,7 procenta na 2,8 miliardy USD. Pivovar celosvětově zvýšil objem prodeje piva o 6,9 procenta. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, výrazné oživení po zrušení koronavirových omezení zažil především v Kambodži, Indonésii, Malajsii a svém největším asijském trhu, kterým je Vietnam. Objem prodeje v Evropě se zvýšil o 4,6 procenta a na americkém kontinentě o 3,7 procenta. Firma potvrdila výhled, podle kterého čeká v letošní roce zvýšení provozního zisku o pět až devět procent.