Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil ve čtvrtém finančním čtvrtletí tržby o pět procent na 12,8 miliardy dolarů (279 miliard Kč), a překonal tak odhady analytiků. Nové slevové akce ale poškodily firemní marže. Firma to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení. Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovaly tržby na 12,59 miliardy dolarů. Největší světový výrobce sportovního oblečení těžil z oživení v Číně, kde tržby po skončení přísné proticovidové politiky stouply o 16 procent. Bohatí zákazníci nakupovali po odstranění protipandemických opatření ve velkých čínských městech oblíbené boty Nike včetně modelů Invincible 3 a Jordan Mid-1. Tržby na největším trhu firmy, kterým je Severní Amerika, sice vzrostly o pět procent, byl to ale nejpomalejší růst za čtyři čtvrtletí. Na vině je podle agentury Reuters vysoká inflace. Kvůli tomu, že lidé více šetří, začali maloobchodníci omezovat objednávky.