V souvislosti s vizemi točícími se kolem umělé inteligence je nyní často zmiňována i Tesla. Zejména její autonomní řízení, které by podle některých názorů mělo otevřít dveře celému novému trhu, včetně robotaxíků. O autonomním řízení se také již řadu desetiletí hovoří v úplně jiné oblasti – v monetární politice. U automobilů se ve vztahu k autonomií a souvisejícím technologiím hovoří zhruba o třech základních prvcích: Senzory, historická data a model/vlastní počítač. Třeba Tesla by podle řady názorů měla mít výraznou konkurenční výhodu na straně dat, protože po silnicích již jezdí mnoho jejich „sběračů“. Na straně senzorů se pak prý teprve ukáže, zda jde Tesla tou nejlepší cestou. Názory na to, zda automobily vůbec někdy budou plně autonomní, se liší. A optimisté se pak neshodnou na tom, kdy by tato technologie měla být skutečně běžně používána. Tedy ani na tom, kdy by mohl reálně začít vznikat onen trh s robotaxíky.