Společnost Burberry oznámila pokles tržeb z Ameriky, důvodem má být oslabující spotřeba v USA. Výsledky módní značky tak vysílají negativní signál pro odvětví luxusního zboží na jednom z klíčových trhů. Porovnatelné tržby z Ameriky klesly o 8 % na bázi konstantního směnného kurzu za 13 týdnů končících 1. červencem, uvedla britská společnost v pátek. Celkové tržby ve stejných obchodech vzrostly o 18 %, což je nejrychlejší tempo za dva roky, čemuž napomohlo oživení v Číně. Společnost zopakovala svůj odhad nízkého dvouciferného růstu tržeb v letošním roce. "USA jsou v tuto chvíli obecně pomalé, je třeba se vypořádat s některými makroekonomickými protivětry," řekl dočasný finanční ředitel Ian Brimicombe v telefonátu s novináři. "Ctižádostivý zákazník trochu zeslábl." Akcie se příliš nezměnily poté, co na začátku londýnského obchodování klesly až o 1,9%. Investoři akcie v květnu odprodávali poté, co Burberry varovala před zpomalením poptávky v USA.