Francouzská automobilka Renault v prvním pololetí zvýšila celosvětový prodej meziročně o 13 procent na 1,13 milionu vozů. Oznámila to dnes firma, která se v uplynulých čtyřech letech potýkala s poklesem prodeje. V Evropě prodej Renaultu v pololetí vzrostl dokonce o 24 procent. Globální prodej hlavní značky Renault se zvýšil o 12 procent na více než 772.000 vozů, v Evropě stoupl o 21 procent na více než půl milionu aut. Ještě výraznější růst vykázala nízkonákladová značka Dacia, jejíž celosvětový prodej se zvýšil o 24 procent na více než 345.000 vozů. V celém loňském roce se prodej automobilky Renault snížit téměř o šest procent na 2,05 milionu vozů. Celoroční pokles tak vykázal už počtvrté za sebou. Minulý měsíc automobilka zlepšila finanční výhled na letošní rok, zejména díky úspěchu nových modelů a snižování nákladů. Firma nyní předpokládá, že její provozní marže letos dosáhne sedmi až osmi procent, zatímco dříve ji odhadovala na šest procent.