Víkendář: Umělá inteligence je zatím v rukou marketingových týmů, od určitého bodu může začít hloupnout

Finance.cz
Autor: Finance.cz
30. 7. 2023

Sdílet

30. 7. 2023

Na Yahoo Finance poukázali na rostoucí investice velkých technologických firem do umělé inteligence. K tomu se tyto firmy „dobrovolně zavázaly věnovat se rizikům spojeným s touto technologií“. Sultan Meghji z Duke University ale na Yahoo mírnil nadšení s tím, že podle něj jde do značné míry o marketing. Podle profesora je nyní umělá inteligence (AI) „tažena marketingovými týmy a ne technologií“. Vidíme tak nová loga a značky a mnoho úvah, ale „skutečná práce“ zatím chybí. Současná generace AI bude mít podle experta reálný dopad a projeví se třeba na zefektivnění práce tzv. back office firem. Tedy těch jejích částí, které mají na starosti různou administrativu. Nicméně média a veřejnost se nyní věnují tématům, která jdou daleko za hranice takového vlivu. Na Yahoo k tomu dodali, že na jednu stranu se hovoří o tom, že AI by mohla nahradit část práce novinářů, na stranu druhou se ale objevují zprávy, že umělá inteligence „není zase tak inteligentní“.

Více o autorovi