Tržby luxusního koncernu LVMH ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o devět procent na 19,96 miliardy eur (490 miliard Kč). Je to o něco méně, než se čekalo. Růst slábne kvůli inflaci a turbulencím světových ekonomik, které snižují zájem zákazníků o luxusní módu. Firma zveřejnila kvartální hospodářské výsledky na svém webu. Čtvrtletní tržby zaostaly za očekáváním analytiků v průzkumu společnosti Visible Alpha, kteří předpovídali růst o 11,5 procenta. Divize módy a koženého zboží, která je domovem značek Louis Vuitton a Dior, zaznamenala také devítiprocentní růst tržeb, zatímco analytici u ní očekávali růst o deset procent. LVMH se potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním módním zboží ve Spojených státech a v Evropě, kde rostoucí ceny přiměly zákazníky zejména z mladší generace, aby vystřízlivěli z euforie utrácení po pandemii covidu-19. Oživení poptávky v Číně zůstává nerovnoměrné.