Německý automotive má podle analýzy Financial Times vážné problémy s přechodem na elektromobilitu. Jedním z problémů je podle Andrease Volfa, šéfa subdodavatelské společnosti Vitesco Technologies skutečnost, že německý automotive a jeho investoři dlouhou dobu nevěřili přechodu na elektromobilitu. Náskok tak získali jiní hráči (většinou z Asie) a v tuto chvíli má řada německých subdodavatelů vážný problém, protože musí narychlo vyvíjet nové produktové řady pro elektromobilitu, a současně jim rychle padají marže na produktech pro klasické spalovací motory (mířící do útlumu). Výsledek není vůbec veselý - počet subdodavatelských firem první úrovně v Německu za poslední tři roky poklesl z necelých 700 tisíc skoro o 85 tisíc (o více než 10 %). A to se nutně podepsalo také na zaměstnanosti, která u subdodavatelů poklesla o více než 30 tisíc a v celém automotivu v Německu o více než 60 tisíc pracovníků (6 % celkového počtu zaměstnanců).