Čínský trh s luxusním zbožím se zotavuje. I když se nevrátil na úroveň z roku 2021, analytici i výsledky hospodaření velkých značek ale poukazují na nové možnosti růstu proti trendům před pandemií covidu-19, napsal server CNBC. Loni nákupy v Číně zastupovaly zhruba 16 procent celosvětového trhu s luxusním zbožím a v roce 2030 by to mělo být nejméně 20 procent, předpovídá poradenská společnost Bain & Company. Spotřebitelé v Číně se v posledních letech zdráhali utrácet kvůli nejistotě ohledně budoucích příjmů a zpomalení hospodářského růstu. Naposledy zveřejnila výsledkovou zprávu francouzská společnost LVMH, jeden z klíčových podniků zaměřených na prodej luxusního zboží. Firma loni v prosinci zaznamenala v Číně růst v oblasti módy a koženého zboží o více než 30 procent. Upozornila přitom, že více čínských spotřebitelů nakupuje luxusní výrobky ve vlasti, navzdory určitému obnovení cest do zahraničí.