Švédský oděvní řetězec H&M zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk na 4,33 miliardy švédských korun (SEK; 9,52 miliardy Kč) z 821 milionů SEK před rokem. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení s tím, že má nyní v čele nového generálního ředitele. Výsledek hospodaření mírně zaostal za odhady trhu, akcie firmy reagovali propadem o téměř 10 %. Analytici v anketě společnosti LSEG odhadovali provozní zisk na 4,57 miliardy švédských korun. Marže z provozního zisku ve čtvrtém čtvrtletí klesla na 7,2 ze 7,8 procenta, kde byla ve třetím čtvrtletí. Druhý největší maloobchodní prodejce odevů na světě bojuje s konkurencí. Jeho zákazníci, kteří dávají přednost levnější produkci, přecházejí k nováčkovi Shein. Ten dokáže nabídnout ještě levnější zboží. Švédskému podniku navíc konkuruje prodejce Zara ze španělské skupiny Inditex. H&M chce v letošním roce dosáhnout desetiprocentní provozní marže a zaměřuje se nyní spíše na ziskovost než na snižování cen, uvedla agentura Reuters.