Letecká doprava se stala komoditou, tudíž zde platí, že o úspěšnosti společností rozhodují náklady. To je také základem podnikatelského modelu společnosti Ryanair. V rámci diskuse o evropských leteckých společnostech a jejich akciích to na Yahoo Finance uvedl Abhay Deshpande, který stojí v čele společnosti Centerstone Investors. Raynair podle investora dosahuje vysoké nákladové efektivity, a to mu umožňuje nabízet svým klientům atraktivní ceny. K tomu firma dokázala „řadu nejistých proměnných zkrátit na pouhých pár“. Konkrétně na cenu paliv a na vývoj poptávky. K ní ale expert dodal, že při jejím slábnutí mohou nízkonákladové letecké společnosti získávat tržní podíl. Právě proto, že jsou schopné nabízet nejnižší ceny. Deshpande považuje leteckou dopravu za vysoce konkurenční odvětví a podle svých slov by investorům nedoporučoval, aby do ní investovali plošně. Pokud pak chtějí vybírat, nejlepší jsou právě společnosti s nejnižšími náklady, protože jde o komoditní odvětví.