Zisk čínského internetového prodejce Alibaba Group Holding se ve čtvrtém finančním čtvrtletí meziročně propadl o 86 procent na 3,27 miliardy jüanů (zhruba 10,4 miliardy Kč), oznámila dnes firma v tiskové zprávě. Tržby se však o sedm procent zvýšily a dosáhly 221,87 miliardy jüanů (zhruba 700 miliard Kč). Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti LSEG odhadovali v průměru na méně než 220 miliard jüanů. Domácí tržby Alibaby ve čtvrtém finančním čtvrtletí, které skončilo 31. března, podpořila snaha firmy soustředit se na levné zboží v reakci na opatrný přístup čínských spotřebitelů k výdajům. Za opatrností spotřebitelů stojí nejistota ohledně vývoje čínské ekonomiky, ke které přispívají mimo jiné problémy na realitním trhu v Číně, uvedla agentura Reuters. Alibaba slouží jako indikátor vývoje spotřebitelské důvěry v Číně.