CNBC informuje o tom, že čínské automobilky v roce 2023 poprvé v historii prodaly globálně více vozů než ty americké. Konkrétně to bylo 13,4 milionu ve srovnání s 11,9 milionu vozů z USA. K tomu CNBC doplňuje, že celková poptávka po elektromobilech slábne a automobilky se tak v této oblasti snaží prodeje podpořit slevami či nabídkami prodeje na leasing. Je to dobrá strategie? Graf porovnává letošní výkony akcií vybraných automobilek. Nejlépe je na tom v tomto ohledu GM, nejhůře naopak Tesla: Zdroj: CNBC Dan Levy z Barclays hovořil na CNBC o zmíněné snaze podpořit prodeje vozů nabídkou leasingu. Připomněl, že Tesla nastartovala snižování cen na tomto segmentu trhu a přidaly se k ní další společnosti. Cenová elasticita poptávky ale „pravděpodobně není tak velká, jak doufali.“ Jinak řečeno, poptávka neposílila díky diskontům tak, jak si automobilky mohly přát. Proto hledají jiné způsoby, jak prodeje podpořit. Jedním z nich jsou právě leasingy.