Růst spotřebitelské důvěry v Německu se obnovil, kromě optimismu ohledně vývoje příjmů k tomu zřejmě přispěla také euforie kolem evropského fotbalového šampionátu. Vyplývá to z průzkumu mezi přibližně dvěma tisíci německých spotřebitelů, jehož výsledky dnes zveřejnily výzkumné instituty GfK a NIM. Index spotřebitelské nálady na srpen se podle průzkumu zvýšil na minus 18,4 bodu ze zpřesněné hodnoty minus 21,6 bodu v předchozím měsíci, kdy indikátor zaznamenal první pokles za pět měsíců. Nejnovější průzkum ukázal, že očekávání německých spotřebitelů ohledně vývoje příjmů v příštích 12 měsících se dostala na nejlepší úroveň za téměř tři roky. K optimismu spotřebitelů přispívá výrazné zvyšování mezd a mírný pokles inflace, napsala agentura Reuters. "Za zlepšením spotřebitelské nálady stojí zejména rostoucí příjmová očekávání Němců.