Německé letecké skupině Lufthansa klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 47 procent na 469 milionů eur (11,9 miliardy Kč). Za vysoký propad zisku mohly náklady na stávky, které stály Lufthansu přibližně 100 milionů eur, a klesající průměrné ceny letenek. Oznámila to společnost v dnešním prohlášení. Výnosy stouply o sedm procent na deset milionů eur. Nabídka letů meziročně vzrostla o 11 procent, tržby z osobní letecké přepravy se ale zvýšily jen o 4,5 procenta. Společnost uvedla, že ceny jsou pod tlakem zejména u letů do Asie. Může za to růst kapacity čínských leteckých společností. Kvůli silné konkurenci tak není Lufthansa schopná na některých trasách zvýšit ceny letenek. Kvůli nižším cenám již aerolinky od října snížily počty letů v zimním letovém řádu. Nejvíce problémovou částí celé skupiny je hlavní značka Lufthansa. Ta za šest měsíců letošního roku vykázala ztrátu 427 milionů eur po zisku 149 milionů eur ve stejném období loni. Společnost proto zahájila úsporný program.