Podíl amerického technologického giganta Google ze skupiny Alphabet na trhu s kontextovou reklamou na internetu ve Spojených státech v příštím roce klesne pod 50 procent. Napsal to deník The Wall Street Journal (WSJ), který se odvolává na data společnosti eMarketer. K vývoji přispívá rostoucí popularita vyhledávání přes TikTok u nejmladších generací, dále investice firmy Amazon do kontextové reklamy i nástup technologií umělé inteligence (AI). "Poprvé za 15 let tu budeme mít životaschopné alternativy ke Googlu," řekl americkému deníku expert na internetový marketing Nii Ahene. Podíl Googlu ve vyhledávání přitom soustavně klesá. Zatímco ještě v roce 2018 se blížil 60 procentům, do konce letošního roku se podle současných odhadů sníží na 50,5 procenta a v příštím roce na 48,3 procenta. Podíl Amazonu na trhu s kontextovou reklamou v posledních letech prudce vzrostl. V roce 2018 činil deset procent, zatímco v příštím roce by měl dosáhnout 24,2 procenta.