Právo: EGAP zaměřuje pozornost na malé a střední firmy

PRAHA 10. února (ČTK) - Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) nyní zaměřuje hlavní pozornost na podporu malých a středních podniků. Menší čeští vývozci často nemají dost síly nebo zkušeností, aby si nechali prověřit svého budoucího partnera, a pak se ocitají v problémech. V rozhovoru pro dnešní Právo to řekl generální ředitel EGAP Pavol Parízek.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
10. 2. 2006

Sdílet

Úvěrové pojištění je pro malé firmy, které nemají speciální pracovníky pro řízení pohledávek, velmi výhodné. Zamezuje totiž vzniku nedobytných pohledávek a přispívá tak k prosperitě firem. Malé firmy jsou však pro komerční úvěrové pojišťovny ekonomicky nezajímavé. Proto jim věnuje zvláštní pozornost právě EGAP, řekl Parízek.

Malé a střední firmy tvoří přes 70 procent zákazníků EGAP. Po změně unijních podmínek může nyní EGAP kromě komerčního pojištění nabízet i pojištění se státní podporou také firmám, jejichž roční objem vývozu nepřekročí dva miliony eur, dodal Parízek.

Objem vývozu, který EGAP pojišťuje se neustále zvyšuje. V roce 2004 to bylo 102 miliard korun, loni již přes 122 miliard. Počet případů, kdy má odběratel českého zboží takové problémy s placením, že EGAP musí vyplatit pojistné plnění se pohybuje kolem 120 ročně. To Parízek považuje za velmi dobrý výsledek. Podle něho k tomu přispívá i fakt, že se EGAP snaží aktivně riziku neplacení předcházet.

EGAP má přístup k celosvětové databázi asi 44 milionů zahraničních a tisíce českých firem. Umí ale ohodnotit i firmy, které v databázi nejsou, a to díky spolupráci s partnerskými úvěrovými pojišťovnami v mnoha zemích světa, uvedl Parízek.

Více o autorovi