„Jenda umožňuje podání žádosti z pohodlí domova tak, aby nemusel běhat po úřadech. Nyní v ještě přívětivějším prostředí mobilní aplikace přímo v telefonu nebo jiném zařízení. Klient bude pravidelně informován o stavu svých žádostí, a s tím souvisí i skutečnost, že doba vyřízení žádosti se významně zkrátí,“ slibuje v tiskové zprávě ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Aplikaci Jenda už uživatelé chytrých telefonů či tabletů najdou v App Store i Google Play. Druhý jmenovaný obchod dopoledne hlásil už přes 500 stažení, v praxi bylo bezproblémové. Po prvotním přihlášení bankovní identitou, údaji datové schránky nebo jiným z ověřených identifikátorů aplikace nabízí možnost nadále se přihlašovat otiskem prstu nebo skenem obličeje v rámci zabezpečení vašeho přístroje. To usnadňuje život oproti přihlašování do webového rozhraní Jendy.
Jako další zásadní výhody mobilní aplikace ministerstvo prezentuje přehled klientských služeb. Všechny žádosti a příspěvky najde klient na jednom místě a může si nastavit notifikace, které ho upozorní na změny ve vyřizování.
Zdroj: Finance.cz, aplikace Jenda
"Díky správě účtů bude možné upravovat a aktualizovat své osobní údaje a provádět nastavení účtu přímo z aplikace. V rámci notifikací a upozornění navíc bude žadatel vždy včas informován o důležitých událostech a případných změnách," uvádí se v prezentaci.
Podle ní je možné žádost o rodičovský příspěvek vyřídit za tři minuty, k čemuž má pomoci i snadné nahrávání dokumentů přímo z telefonu.
Zkušenosti s vyřizováním žádostí? Zlepšují se, tvrdí resort
Ministerstvo uvádí, že díky digitalizaci, kterou má mobilní aplikace Jenda opět prohloubit, se vyřizování dávek v minulém roce výrazně zrychlilo. V redakci Finance.cz to pro vás brzy otestujeme. Loni v létě situace tak růžová nebude, jak jsme upozornili například v tomto článku: Aplikace Jenda očima uživatelů. Na vyřízení příspěvku na bydlení se čeká i několik měsíců.
Prozatím se můžete podívat na čísla, které aktuálně uvádí MPSV. Podle něj bylo přes Jendu celkem podáno už 424 168 žádostí, tedy téměř 40 % všech žádostí u digitalizovaných agend je vyřizováno online. Nejvíce touto cestou lidé vyřizují rodičovský příspěvek (86 455 žádostí, t. j. 54 %), následuje příspěvek na bydlení a evidence nezaměstnaných včetně podpory v nezaměstnanosti.
Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcí