Novela zákona o spotřební dani, která je součástí balíku tří zákonů souvisejících se záměrem od příštího roku přimíchávat do motorových paliv biolíh, zvyšuje paušálně zajištění takzvané daňového skladu z původních 20 milionů na 40 milionů korun. V případě provozování více daňových skladů se kauce zvyšuje ze 60 milionů na 120 milionů korun.
To podle Svazu lihovarů povede pouze k "nesmyslnému zvyšování finančních nákladů všech producentů lihu v Česku, což se projeví mimo jiné v omezení konkurenceschopnosti tuzemských lihovarů", uvedl server.
Místopředseda svazu Lubomír Konšel podotkl, že opatření se dotýká výrobců potravinářského lihu, kteří biolíh nevyrábějí a ani vyrábět nehodlají. Řešením by podle jeho slov například bylo stanovit horní hranici výroby lihu, nad níž by se poplatky za daňové sklady mohly navyšovat.
Další náklady vzniknou podle Aktuálně.cz výrobcům potravinářského lihu zavedením daňové jistiny při přepravě denaturovaného kvasného lihu. Uvedená opatření mají přitom sloužit k zamezení daňových úniků spojených s výrobou biolihu do biopaliv.
S výhradami lihovarníků ke změnám v úpravě daně souhlasí i ministerstvo zemědělství. Podle prvního náměstka ministra zemědělství Ivo Hlaváče se proto ministerstvo snažilo uplatnit jejich připomínky v rámci meziresortního připomínkové řízení, neprosadilo je ale proti názoru ministerstva financí. "Celníci na to absolutně nereflektovali. Takže se dá ještě očekávat velká debata v parlamentu," citoval server Hlaváče.
Prezident Unie výrobců lihovin Vladimír Steiner věří, že zvýšení kaucí na daňové sklady na ceny lihu nebude mít vliv. Růst cen potravinářského lihu však předpokládá, a to kvůli zdražení zemědělských surovin, z nichž se líh vyrábí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
