Pokud splníte podmínky stanovené zákonem a stavební spořitelnou, obdržíte od stavební spořitelny formulář, ve kterém Vám oznamuje přidělení cílové částky. Což vlastně znamená, že můžete požádat o úvěr se zvýhodněnou úrokovou sazbou. V tomto okamžiku se Vám nabízí několik možností, co dělat (Pozor!!! důležitá pro Vaše rozhodování je doba trvání vašeho stavebního spoření.):
Nechcete čerpat úvěr:
Spoříte déle než 5 let
-
Nereagujete a spoříte si dále - kdykoli později můžete přijmout přidělení, zřeknout se úvěru a vypovědět smlouvu. Obdržíte výplatu úspor včetně státních podpor.
-
Rozhodnete se, že dále již spořit nebudete. Přijmete přidělení, zřeknete se úvěru a vypovíte smlouvu. Své úspory včetně státních podpor můžete použít třeba na krásnou dovolenou.
Spoříte méně než 5 let
-
Nereagujte a spořte dál - vypovíte-li smlouvu do 5 let od jejího uzavření přijdete o státní podpory!
Požadujete úvěr ze stavebního spoření:
-
Pokud ještě spoříte, přestaňte spořit ať si nesnižujete výši úvěru (úvěr = cílová částka - zůstatek na účtu).
Spoříte déle než 5 let
-
Hodláte-li čerpat úvěr v blízké době - přijměte přidělení cílové částky, požádejte o výplatu zůstatku na účtu a začněte vyřizovat úvěr.
-
Nepotřebujete-li čerpat úvěr hned - potom si toto oznámení ponechejte a přijměte cílovou částku, až budete úvěr potřebovat. Výplatu zůstatku na účtu můžete požadovat až k termínu přijetí cílové částky.
Spoříte méně než 5 let
-
Dříve než přijmete přidělení a začněte vyřizovat úvěr - zjistěte si zda splňujete podmínky pro získání úvěru (bonita, zajištění, účelovost). Nebylo by asi moc příjemné zjistit, že Vám spořitelna úvěr neposkytne, neboť je nesplňujete. Výplata zůstatku na účtu je možná až po uzavření úvěrové smlouvy a výplata státní podpory až s první výplatou úvěru. Protože ještě nemáte uzavřenu smlouvu 5 let, budete muset doložit účelovost na celou cílovou částku.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
