Žaloba kladla bankám za vinu, že při zabavování nemovitostí během finanční krize nepostupovaly v souladu s právem. Nejasnosti ale vyvstávají i při samotném poskytování bankovních služeb klientům s hypotékami. Banky žádnou vinu nepociťují, k žalobě se ale postavily rezervovaně a souhlasily s tím, že výměnou za ukončení sporu dobrovolně zaplatí.
Soudkyně Rosemary Collyerová podle agentury Reuters podepsala dříve oznámenou sérii vyrovnání už ve středu, schválení ale bylo zveřejněno až v noci na dnešek.
Obviněny z chybných postupů při obsluze hypotečních úvěrů byly finanční ústavy Bank of America, Citigroup, JPMorgan Chase & Co, Wells Fargo a Ally Financial.
Všechny jmenované banky dohromady zaplatí do pokladny federální vlády i vlád jednotlivých států zhruba pět miliard dolarů. Banky přistoupily také na to, že sníží dlužné částky z hypoték a přistoupí k restrukturalizaci ohrožených úvěrů. Tím splní i zbylou část vyrovnání, k němuž se zavázaly.
Dohodu mezi bankami a státem kritizují investoři, kteří drží hypoteční zástavní listy. Obávají se totiž, že oznámené vyrovnání se jich může nějakým způsobem dotknout a způsobit jim finanční újmu. Organizace The Association of Mortgage Investors, která tyto investory sdružuje, chce v textu vyrovnání prosadit dílčí změny. Před soudem ale zatím žádný návrh v tomto smyslu oficiálně nepodala.
Komentář k dohodě poskytla jen Citigroup, která tvrdí, že pomoc majitelům nemovitostí, kteří se dostali do problémů, je pro její hypoteční součást CitiMortgage nejvyšší prioritou. Už prý prověřila několik set případů, aby zjistila, zda je možné je v rámci navrženého postupu řešit. Ostatní banky na dotaz agentury Reuters nereagovaly.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
