Jak postupovat v případech snahy o uplatnění řádného odškodnění, když provozovatel vozidla nemá uzavřené povinné ručení? Jakou formou a co přesně musí být dodrženo, abychom nakonec nepřišli „na buben.“ Vše nutné a mnohé navíc se můžeme dočíst v následujícím rozhovoru.
Dobrý den, v dnešním rozhovoru se zaměříme na otázku absence povinného ručení a činnost České kanceláře pojistitelů v dané oblasti. Mohl byste vaši organizaci ve stručnosti čtenářům představit?
Česká kancelář pojistitelů (ČKP) je profesní organizací pojišťoven, které mají oprávnění poskytovat na území České republiky pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (tzv. povinné ručení). Vznikla v roce 1999, kdy vešel v platnost zákon č. 168/1999 Sb. Česká kancelář pojistitelů spravuje garanční fond, z něhož hradí zejména škody způsobené vozidly bez povinného ručení. ČKP následně takto vyplacené částky po majitelích a řidičích nepojištěných vozidel vymáhá. Rovněž uplatňuje příspěvky nepojištěných do garančního fondu proti všem, kteří provozují nepojištěné vozidlo. K jejím hlavním cílům tak patří především snižování počtu nepojištěných vozidel i nepojištěných škod a jejich celkový finanční objem v České republice, zvýšení finanční participace nepojištěných na financování garančního fondu ČKP a ochrana zodpovědných motoristů s platným povinným ručením před negativními dopady neplatičů povinného ručení.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
