RWE Gas Storage podle Veleby zastavila například projekt, který počítal s rozšířením skladovací kapacity zásobníku plynu v Tvrdonicích na Břeclavsku. Pokračovat bude už jen v menších plánech zaměřených na zvyšování bezpečnosti a spolehlivosti provozu zásobníků.
"Současná doba nepřeje dalším investicím do nové plynárenské infrastruktury, a tedy ani do zásobníků plynu. Souvisí to jak s nestabilitou investičního a regulačního prostředí na národní i evropské úrovni tak i s tím, že poptávka po skladovací kapacitě je v celé Evropě velmi slabá a ceny za uskladnění atakují historická minima,“ zdůvodnil Veleba zastavení investic.
Obchodníci s plynem totiž podle Veleby nemají dostatečnou motivaci ke skladování plynu. "Důvodem je malý rozdíl mezi cenou zemního plynu v létě a v zimě, který jim slouží jako hlavní vodítko pro oceňování skladovací kapacity. Zároveň výrazně stoupá i objem plynu, který lze koupit na spotových trzích," podotkl.
Menší zájem o uskladnění plynu podle Veleby potvrzují vysoké provozní zásoby RWE Gas Storage před nadcházející topnou sezónou. "Letos poprvé nebudou naše zásobníky zcela naplněné plynem, protože obchodníci spoléhají na to, že plyn v zimním období dokoupí na trhu,“ uvedl Veleba.
V Lobodicích na Přerovsku skupina RWE instalovala nový kompresor, pomocí kterého lze vtláčet plyn do jeho podzemní části nezávisle na tlaku v přepravní soustavě, což zvýší spolehlivost dodávek plynu.
Společnost RWE Gas Storage je největším provozovatelem podzemních zásobníků plynu v České republice. Celkem disponuje šesti podzemními zásobníky plynu s provozním objemem téměř 2,7 miliardy metrů krychlových.
Skupina RWE je nejsilnějším hráčem na tuzemském trhu s plynem. Její hospodaření se loni propadlo do ztráty téměř 1,3 miliardy korun. Meziročně je to zhoršení o 15,4 miliardy korun a stojí za ním nevýhodné nákupy plynu společností RWE Transgas. RWE ale v Česku dosáhla rekordních tržeb 215 miliard korun, meziročně narostly o 41,1 miliardy Kč.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
