"Největší boom je teď v těžbě ropy a plynu a zejména v off-shore technologiích, to znamená stavba ropných platforem, zásobovacích lodí. Je to také investiční aktivita, která je spojená s těžbou břidličného plynu ve Spojených státech," popsal Wichterle hlavní oblasti poptávky. "Zrovna tyhle dva obory nám daly dostatek práce, zejména na rok 2014, kdy jsme téměř vyprodáni a čekáme největší historické tržby," dodal.
Hlavním vývozním teritoriem pro Wikov jsou Evropská unie, Norsko, Čína, Korea, Indie a USA. "Největší růsty teď dosahujeme na ruském trhu, který se investičně velice probudil," podotkl nicméně Wichterle.
Wikov patří také k předním světovým výrobcům převodovek pro větrné elektrárny. Wichterle uvedl, že v tomto segmentu zaznamenala společnost určitý pokles, nicméně převodovky pro větrné elektrárny nejsou pro firmu dominantní z pohledu celkových tržeb.
V EU začaly v poslední době zaznívat hlasy, že je třeba omezit podporu obnovitelných zdrojů, protože oslabuje evropský průmysl. Wichterle je ale přesvědčen, že v zemích, které mají příhodné podmínky, se budou obnovitelné zdroje dál rozvíjet a mohou konkurovat klasickým zdrojům. "Myslím, že dotační šílenství bude chladnout, nicméně ten byznys se bude dál rozvíjet," řekl.
Wichterle také uvedl, že se Wikovu podařilo vyřešit spor se státem, který nechtěl společnosti přiznat dříve slíbenou investiční pobídku za vytvoření pracovních míst. "Nakonec to dospělo ke šťastnému konci, ale stálo nás to pět let, zaplatili jsme neskutečné peníze různým auditorům, finančním poradcům," řekl. "Nejhorší na tom je, že je to nesmírně frustrující a vyčerpávající a člověka to odvádí od toho, čím by se měl zabývat," dodal.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
