Firmy začaly obtíže pociťovat v prvním kvartálu. Podle analytika Clementa Millera ze společnosti Wilmington Trust Investment Advisors se zdá, že potíže se rozšířily do následujícího čtvrtletí, což patrně zasáhne budoucí výsledkové zprávy.
McDonald's Corporation, která dováží polovinu potravin používaných v ruských restaurantech, uvedla, že slabší rubl snížil její marže v restaurační činnosti v Rusku o dva procentní body, což stáhlo dolů i celkové marže v Evropě.
Tlak na marže zmiňuje i Ford. Finanční ředitel automobilky Bob Shanks v rozhovoru upozornil, že i když Ford se neustále snaží najít součástky místního původu, dovezené díly se v Rusku stále montují do velké části vozů, které tam vznikají. Ford Sollers, společný podnik Fordu a ruského výrobce Sollers, nedávno oznámil, že kvůli zhoršující se ruské ekonomice ruší zhruba 700 míst ve své továrně nedaleko Petrohradu. Sankce ale prý zatím velký dopad neměly.
Oslabující rubl zvyšuje náklady zahraničních společností, které ho používají při dovozu zboží do Ruska. Ruská měna vůči dolaru od začátku roku ztratila osm procent své hodnoty.
Jiné společnosti poukazují na nejistou budoucnost, především pokud vzroste nestabilita ve východní Evropě. "Doufáme v poklidné řešení, podnikatelská důvěra by se ale mohla utlumit a obchod a světový HDP zpomalit, kdyby se situace zhoršila," uvedl ve zprávě šéf firmy Caterpillar Doug Oberhelman.
Není jasné, jaké odvetné kroky by v reakci na americké či evropské sankce spojené s ukrajinskou krizí Rusko mohlo podniknout. Někteří experti ale varují před odporem ze strany ruských spotřebitelů vůči americkým značkám. Například Constantin Gurdgiev z irské Trinity College Dublin pochybuje o nepříznivém dopadu na americké firmy působící v Rusku. "Hořká pachuť sankcí (ale) zůstane v myslích lidí dlouho," uvedl podle Reuters.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
