Atos nabídl za jednu akcii společnosti Bull 4,90 eura, což je 30 procent nad její průměrnou cenou za poslední tři měsíce. Na odkoupení už se také dohodl s největšími akcionáři firmy. Spojení by do dvou let vedlo k roční úspoře nákladů kolem 80 milionů eur, což podle agentury Reuters odpovídá téměř třetině loňského čistého zisku Atosu.
V západoevropském sektoru takzvaného cloud computing, což je rychle rostoucí obor organizace a uchovávání dat na vzdálených serverech místo na počítačových discích, je nyní Atos pátý a Bull desátý. Spojená skupina by se na tomto trhu dostala z hlediska tržeb na druhé místo za americkou společnost Amazon a před další americké firmy Microsoft a IBM. Výrazně by posílila i v počítačové bezpečnosti a na poli zvaném Big Data, což obnáší analýzy rozsáhlých souborů firemních a zákaznických dat, zejména pro potřeby marketingu.
Bull, která byla kdysi známá jako Compagnie des Machines Bull, vznikla ve 30. letech a v 50. a 60. letech byla se svými sálovými počítači Gamma hlavním konkurentem IBM. Od té doby několikrát změnila vlastníka, v 80. letech za vlády socialistů přešla do státních rukou a v dalším desetiletí ji vláda zase zprivatizovala. Později se ocitla na pokraji bankrotu poté, co nákupem firmy Zenith Data Systems opožděně vstoupila na pole osobních počítačů.
Společnost Atos v dnešní podobě vznikla fúzí firem Atos a Origin v roce 2000. Narostla po nákupu britské a nizozemské konzultační divize skupiny KPMG a divize informačních služeb německého Siemense. Vede ji nyní bývalý francouzský ministr financí Thierry Breton. Atos nyní usiluje o koupi další francouzské firmy v oboru informačních technologií Steria, o kterou bojuje s konkurenční společností Sopra.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
