Během prvního pololetí letošního roku došlo na hypotečním trhu meziročně k mírnému poklesu. I při rekordně nízkých úrokových sazbách tak trh zaznamenal propad o 5,45 %. V konkrétních číslech se objem sjednaných hypotečních úvěrů snížil ze 71,79 miliard korun za první pololetí roku 2013 na 67,87 miliard korun v letošním prvním pololetí.
TIP: Sjednejte si cestovní pojištění - srovnání 12 pojišťoven během 2 minut!
Nejedná se však o nic fatálního a příčinu navíc nelze hledat v klesajícím zájmu o nákup nových nemovitostí. „Hlavní příčinou není pokles primárního trhu hypoték na koupi, výstavbu či rekonstrukci nemovitosti. Díky stále příznivým cenám nemovitostí, které rostou řádově jen o jednotky procent, se v porovnání s pololetím roku 2013 i nadále zvyšuje počet zájemců o financování nemovitosti hypotékou,“ uvádí Jan Kruntorád, předseda představenstva společnosti Gepard Finance.
Pravou příčinu propadu hypotečního trhu v letošním pololetí je úbytek podílu refinancovaných hypoték. „Pokles refinancovaných hypoték má dva zásadní důvody. Jednak se vzhledem k nízkému počtu sjednaných hypoték v roce 2009 snížila základna pro refinancování, za druhé se výrazným způsobem projevila snaha bank udržet klienty v portfoliu,“ upozorňuje Jan Kruntorád. „V důsledku těchto faktorů nyní významný podíl klientů ze své banky neodchází, ale na další fixační období získá výhodnou úrokovou sazbu u stávající banky,“ dodává Jan Kruntorád, ze společnosti Gepard Finance, která je největším hypotečním makléřem na českém trhu.
Trend růstu primárního trhu hypoték lze považovat za zdravý jev a současný výsledek hypotečního trhu je ve skutečnosti pozitivní, i přes celkově mírný pokles.
Zdroj: Gepard Finance



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
