Daňové zvýhodnění u jednoho dítěte zůstane podle návrhu na 13.404 Kč ročně. U druhého dítěte stoupne od letošního ledna roční částka ze současných 15.804 korun na 17.004 korun, u třetího a dalšího dítěte ze 17.004 Kč na 20.604 Kč.
Poslanci novelu schválili v úpravě rozpočtového výboru tak, aby poplatníci mohli změny uplatnit za celé zdaňovací období bez ohledu na to, kdy bude norma účinná, tedy zpětně. Původně se předpokládalo, že novela bude schválena už loni s účinností od ledna.
Opoziční občanští demokraté neuspěli s návrhem na zrušení sedmiprocentní solidární daňové přirážky u lidí s vysokými příjmy. Poslanci neschválili ani další návrh ODS, podle kterého by si všichni živnostníci mohli opět uplatňovat daňové slevy na manželku a dítě. Jde zejména o podnikatele, kteří využívají výdajové paušály. Koalice o tom sice uvažuje, ale s omezením.
Daňové zvýhodnění na děti vzrostlo už od loňska, a to u druhého dítěte o 200 korun měsíčně a u třetího a dalšího o 300 Kč měsíčně. Zvyšování slev je součástí koaliční dohody.
Novela také usnadňuje danění malých slunečních elektráren. Nyní jsou příjmy z provozování výroben elektřiny zdaňovány jako příjem z jiného podnikání a k němu je třeba podnikatelské oprávnění. Nově například u solárních elektráren s instalovaným výkonem do deseti kilowatt, na které od loňska nemusí být licence, již nepůjde o příjmy ze samostatné činnosti, ale o ostatní příjmy. Tyto příjmy do 30.000 korun ročně budou osvobozeny od daně. Předloha taky zařadí ve výzkumu a vývoji výdaje na homologaci a certifikaci výrobků k odečitatelným položkám od základu daně.
Dále norma zavádí do českého práva evropskou směrnici o mateřských a dceřiných společnostech. Upravuje vyplácení dividend a odstraňuje dvojí ekonomické zdanění zisku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
