- Průměrné ceny motorové nafty v EU v dubnu meziměsíčně vzrostly o +2,3 % a o 67 haléřů na litr. Zdražovalo se v 25 z 28 států EU.
- V ČR byl ovšem růst cen nafty v uplynulém měsíci nadprůměrný. Za každý litr nafty si motoristé oproti březnu připlatí 85 haléřů.
- Průměrná cena na českých pumpách je nyní 25,93 Kč/l. Česko však stále má šestou nejlevnější naftu v EU. Dráž je u všech sousedů vyjma Polska, přestože tam nafta meziměsíčně zdražila nejvíce z celé EU.
V Evropě se naplno projevil nárůst cen motorové nafty, který z burzy s malým zpožděním dorazil i na pumpy. Krom Malty, Lucemburska a Švédska se nafta v posledním měsíci zdražovala v celé EU. Z celé EU ceny nejrychleji rostly v Polsku, a to o výrazných 6,3 %. Na pumpách tam nyní vídají cenovky, které jsou v přepočtu o 1,47 koruny za litr vyšší než před měsícem. „Zatímco Česká republika si v cenách nafty meziměsíčně uhájila 6. pozici, Polsko se z pozice trhu s nejnižší průměrnou cenou nafty v EU propadlo až na 5. pozici. Pořád tam ale tankují o korunu levněji než my v Česku,“ popsal situaci Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která vydává pravidelný monitoring cen nafty v EU. V nelichotivém pořadí přitom následuje Slovensko, kde si řidiči musejí oproti březnu připlatit dokonce 1,56 koruny.
Česká republika je s růstem cen nafty o 85 haléřů za litr nad průměrem EU, který říká, že se v unii zdražovalo o 67 haléřů. Přesně taková je změna cen v Rakousku. „Ze všech sousedících států ceny rostly nejpomaleji v Německu (+1,2 % a +34 haléřů), které ale v tankování nafty zůstává nejdražší zemí, se kterou Česko sdílí hranice,“ dodal Duraković.
V Česku nyní v průměru v cenících pump svítí cifra 25,93 Kč/l. Ve všech sousedících státech vyjma Polska jsou tak ceny vyšší. Nejvyšší jsou v Německu, které je o 2 Kč/l nad českým průměrem. V Rakousku si řidiči musejí připlatit 63 haléřů/l a na Slovensku 1,39 Kč/l oproti ČR. Pro nejlevnější naftu v unii je nutné zamířit do Lucemburska, kde je o 2,48/l koruny levnější než v Česku. Na druhém místě je Bulharsko. Tam je cena nafty nižší o 2,26/l koruny.
Zdroj: Axigon



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
