Kauflandu v roce 2006 vzrostl zisk na 1,2 mld. Kč

16.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. ledna (ČTK) - Společnost Kaufland Česká republika, která v tuzemsku provozuje síť stejnojmenných hypermarketů, v hospodářském roce 2006 zvýšila zisk na 1,156 miliardy korun z 871,95 milionu korun v roce 2005. Kaufland tak patří mezi nejziskovější maloobchodní řetězce v České republice. Hospodářský rok 2006 Kauflandu začal v březnu 2005 a skončil následující rok v únoru. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky Kauflandu založené do Sbírky listin.

Kauflandu v hospodářském roce 2006 vzrostly také tržby za prodej vlastních výrobků a služeb, a to z 24,987 miliardy korun v roce 2005 na 27,063 miliardy korun. "V hospodářském roce 2006 bylo otevřeno deset nových obchodních domů," uvedlo ve výroční zprávě vedení společnosti Kaufland, která společně se sesterskými diskontními prodejnami Lidl patří do německé skupiny Schwarz.

Společnost Kaufland první obchod v Česku otevřela v lednu 1998 a na konci hospodářského roku 2006 v tuzemsku provozovala 68 obchodních domů. "V následujícím období společnost počítá s otevřením dalších sedmi nových obchodních domů, jakož i se zvyšováním obratu ve stávajících prodejnách," stojí v poslední výroční zprávě českého Kauflandu.

Německá skupina Kaufland má více než 600 obchodů v Německu, ČR, Polsku, Chorvatsku a na Slovensku. Obchodní domy a spotřebitelské obchody Kaufland mají plochu od 2500 metrů čtverečních do 12.000 metrů čtverečních.

V Česku již několik let mezi obchodníky zuří cenová válka o zákazníky, kvůli které z Česka v roce 2005 a 2006 odešly již tři ztrátové obchodní řetězce - Julius Meinl, Carrefour a Edeka. Nyní by se k nim měla přidat i Delvita, jejíž české obchody chce získat německá maloobchodní skupina REWE Group, která v ČR provozuje supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market.

Z deseti největších obchodních řetězců předloňské hospodářské výsledky zveřejnily například společnosti Delvita, Carrefour ČR, Billa a Tesco Stores ČR. Zatím nejvyšší známou ztrátu v roce 2005 utrpěla společnost Carrefour, jejíž prodělek činil 1,4 miliardy korun. Ahold v roce 2005 vykázal ztrátu 890,84 milionu korun a hospodaření Delvity bylo v mínusu 839 milionů korun.

Obchodní řetězec Tesco Stores ČR, který loni získal hypermarkety Carrefour a supermarkety Edeka, naopak ukončil rok 2005 se ziskem 92,6 milionu korun. V černých číslech předloni skončilo také hospodaření sítě supermarketů Billa (97,2 milionu korun) či diskontních prodejen Penny Market (319,5 milionu korun). Ziskový byl v roce 2005 i diskontní řetězec Plus Discount, jehož profit činil 85,3 milionu korun. Loňské hospodářské výsledky obchodníci zatím nezveřejnili.

Na tuzemském trhu v posledních letech ztrácí pozici supermarkety, protože je z trhu vytlačují diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších prodejců zhruba 17procentní podíl a již je téměř dohnaly diskontní prodejny, které zde expanzi zahájily později. Na tuzemském trhu kralují hypermarkety s podílem 41 procent.

Deseti největším obchodním řetězcům v Česku v roce 2005 podle odhadů Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo patřilo s tržbami 37,5 miliardy korun velkoobchodnímu řetězci Makro Cash&Carry. Na druhé příčce předloni poprvé skončila skupina Schwarz ČR (37 miliard Kč), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl. Skupina Schwarz loni předběhla do té doby druhý maloobchodní řetězec Ahold (36 miliard korun).

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK