Finanční správa od minulého týdne varuje daňové poplatníky a s tím i širokou veřejnost, že opět zaznamenala další vlnu podvodných zpráv. Jakým způsobem se snaží komunikovat s klienty finančních úřadů a o co jim vlastně jde?
Dozvíte se:
Jak podvodníci kontaktují klienty finanční správy?
Podvodníci kontaktují klienty finančních úřadů prostřednictvím falešných SMS zpráv anebo emailů. Důležité je zmínit, že tyto zprávy obsahují odkaz nebo QR kód, které klienty po rozkliknutí přesměrují na podvodný web, který se tváří jako portál Finanční správy.
Finanční správy pak dále upozorňuje na to, že daňovým poplatníkům nikdy nezasílá klasické emaily anebo SMS zprávy a už vůbec ne s odkazem nebo QR kódem, který by je měl přesměrovat na oficiální web. Mj. po svých klientech nikdy nevyžaduje takovým způsobem přihlašovací údaje, nezasílá přílohy vyžadující zadávání citlivých údajů a ani nepoužívá hlasové automaty k vymáhání plateb.
Čtěte také: Nájemci zaplatí za drobné opravy v příštím roce více, schválila vláda
Jak s klienty komunikuje finanční správa?
Finanční správa s klienty může komunikovat telefonicky, ale vždy se představí, aby si daná osoba mohla ověřit, zda se skutečně jedná o pracovníka FÚ.
Dále pak ke komunikaci využívá datovou schránku. V případě jakýchkoliv pochybností si proto vždy ověřujte přímo u vašeho finančního úřadu, že se jedná o oficiální komunikaci a nikoliv o podvod. Mnoho emailů a SMS totiž vypadá opravdu věrohodně stejně jako emailová adresa, ze které pochází.
Čtěte také: V roce 2026 se konečně zvýší rodičovský příspěvek. Opět to ale nebude platit pro všechny děti
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
