Program banka uvedla na trh v červnu roku 2001. Díky zvýhodněné úrokové sazbě se stal prvním hypotečním produktem, který byl cenově dostupný pro širší vrstvy obyvatel a významně tak napomohl rozhýbání trhu s byty v České republice.
"Od uvedení produktu na trh uplynulo dva a půl roku. Program TOP Bydlení splnil přesně to, čeho jsme chtěli dosáhnout při jeho sestavování: významným způsobem oživil trh s bydlením v České republice a Česká spořitelna se díky němu stala špičkou mezi hypotečními bankami," řekl Kamil Kosman, ředitel úseku financování nemovitostí a hypoték České spořitelny.
Výhodou hypotečních úvěrů v rámci TOP Bydlení je kromě cenové dostupnosti a pětileté garance úrokové sazby pro všechny klienty, kteří splní podmínky úvěru, také rychlé sjednání úvěru – v průměru do deseti dnů. Po celou dobu trvání úvěru je 50 % hypotečního úvěru úročeno sazbou sníženou o tři procentní body oproti úrokové sazbě standardně poskytované u hypotečních úvěrů České spořitelny.
"Prostředky, které jsme původně vyčlenili na tuto variantu programu TOP Bydlení, pomalu dosahují svého dna. Očekávám, že poslední hypotéky poskytnuté v původní formě programu, nabídneme klientům na konci prvního čtvrtletí letošního roku. Připravujeme proto modifikovanou verzi programu, kterou nabídneme klientům v příštích měsících. Bude plně odpovídat rostoucím nárokům klientů. Bližší podrobnosti včas oznámíme," dodal Kamil Kosman.
Za rok 2003 poskytla Česká spořitelna fyzickým osobám - občanům 9999 nových hypoték v celkovém objemu 11,44 mld. Kč, což je meziroční nárůst o 60 %, 80 % z tohoto počtu připadá právě na TOP Bydlení. Průměrný objem nově čerpané hypotéky fyzickými osobami v roce 2003 byl 1,144 mil. Kč, proti 1,030 mil. Kč v roce 2002. Průměrná splatnost u nově poskytnutých hypoték v roce 2003 byla 15,5 roku (15,3 roku v roce 2002).
Zdroj: Tisková zpráva České spořitelny



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
