Co dělat, když chcete mít přehled o účtu stavebního spoření?

16.10.2013 | , Finance.cz
BYDLENÍ


Stavební spořitelny stejně jako banky nabízí klientům různé způsoby získání informací o produktech, které u nich mají uzavřeny. Zatímco dříve bylo jedinnou možností navštívit pobočku či zavolat, dnes není výjimkou možnost spravovat účet stavebního spoření pomocí kanálů přímého bankovnictví.

V současné době působí na českém trhu pět stavebních spořitelen, které již nenabízí pouze samotné stavební spoření, ale v rámci spolupráce s bankami také další produkty. Spolupráce je vzájemná, což klientům umožňuje získat informace mnohem snadněji.

Stavební spoření si klient uzavírá na řadu let. Někteří uvažují pouze o spoření, jiní počítají i s možností vzít si úvěr. Někteří až časem zjistí, že se jim uzavřené stavební spoření hodí na pořízení či renovaci bydlení. Ať již klient patří do jakékoli z těchto skupin, potřebuje mít v průběhu spoření, ale i případného splácení úvěru, informace o svých účtech.

Výpis z účtu

Základním informačním materiálem, který stavební spořitelna klientovi zasílá každý rok, je výpis z účtu. Tento výpis klient obdrží začátkem roku a jsou na něm uvedeny, nejen všechny připsané vklady za poslední rok a suma pro nárok na státní podporu (spořící účet), ale také všechny splátky úvěru či hodnota úroků pro odečet od základu daně v případě úvěrového účtu. Mnohým klientům tyto informace stačí.

Telefon – zelená či zákaznická linka

V okamžiku, kdy klient zjistí, že nějakou informaci o své smlouvě či účtu stavebního spoření potřebuje, je asi nejjednodušší a nejdostupnější formou vzít telefon a zavolat. Všechny stavební spořitelny mají na svých internetových stránkách uvedeny telefony, na kterých můžete získat konkrétní odpovědi na vaše otázky.

Kontaktní formulář, email

Pokud klient na informaci nespěchá, má další možnost a tou je na internetové stránce dané spořitelny vyhledat tzv. kontaktní formulář. Zde může klient požádat o návštěvu poradce či přímo napsat svůj dotaz a stavební spořitelna mu odpoví. Většinou si lze i vybrat jakou formu odpovědi klient preferuje. To je zda má odpověď přijít klientovi na uvedený email, či mu má být zavoláno v určitou dobu. Otázky či připomínky můžete také posílat přímo bez kontaktního formuláře z vašeho emailu, pokud znáte email na stavební spořitelnu.

TIP: Použijte seznam stavebních spořitelen s telefony, emaily, ... 

Pobočky, poradenská centra, poradci a banky

V případě, kdy klient preferuje osobní kontakt, má hned několik možností. Potřebuje-li získat informaci může kontaktovat svého poradce či o jeho návštěvu požádat např. kontaktním formulářem. Stavební spořitelny mají také řadu poboček a poradenských center, na kterých klient získá veškeré informace, které potřebuje vědět. A protože stavební spořitelny, jak již bylo řečeno výše, spolupracují se svými mateřskými bankami, klienti mají možnost využít i všechny pobočky dané banky a většinu informací, změn či dodatků týkajích se stavebního spoření vyřídit přímo tam.

Internet

V současné době, kdy je většina z nás zvyklá mít o svých financích - účtech přehled dvacetčtyři hodin denně pomocí internetových či mobilních aplikací, se nám již výše uvedené způsoby jak mít přehled o účtu stavebního spoření, nemusí zdá dostatečné a nespokojíme se jen s ročním výpisem. Získat informace o smlouvě a účtu stavebního spoření nabízí stavební spořiteleny podobně jako banky v rámci online aplikací. Některé mají přímo své internetové aplikace, jiné využívají aplikace internetového bankovnictví svých mateřských bank, zde ovšem může být podmínkou mít běžný účet u dané banky.

Stavební spořitelna www adresa internetová aplikace
Českomoravská stavební spořitelna
www.cmss.cz mojeLiška
Modrá pyramida stavební spořitelna
www.mpss.cz internetové bankovnictví KB MojeBanka
Raiffeisen stavební spořitelna
www.rsts.cz Internet servis
Stavební spořitelna ČS
www.burinka.cz internetové bankovnictví ČS SERVIS 24
Wüstenrot stavební spořitelna
www.wuestenrot.cz Portál pro klienty

 

Další možnosti

Kontaktovat a získat od stavební spořitelny informace lze i méně obvyklými způsoby. Pokud máte zřízenu datovou schránku, tak i to je možnost jak komunikovat s vaší stavební spořitelnou (ID datové schránky mají stavební spořitelny uvedeny na svých webových stránkách). A zkusit můžete třeba i Skype.



Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: BYDLENÍ



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.