Klíčové ukazatelé pro manažerskou praxi

29.10.2004 | , top vision
Konference


Zisk jako vrcholový ukazatel podniku? Zisk je veličina, která se dá dobře ovlivňovat a proto se jeho vnímání zásadně změnilo a není považován za jediný vrcholový cíl podniku. S rostoucími požadavky investorů a akcionářů na transparentnost a lepší ohodnocení společnosti, přechází zisk do pozadí a firmy začínají implementovat řízení hodnoty (Value Based Management) například pomocí ukazatele EVA.

Aplikace Value Based Managementu nepohlíží jen na finanční výkonnost podniku, ale prostupuje podnikem jako celkem a zaměřuje se na všechny části podniku podílející se na tvorbě hodnoty. Určujícím článkem tvorby hodnoty je stanovení strategie a cílů celé společnosti a s tím související určení vrcholových ukazatelů(Key Performance Indicators – KPIs). Tyto strategické ukazatelé je potom potřeba rozložit na operativní ukazatele a uspořádat celý systém jejich řízení. Úspěšnost tohoto přístupu potvrzuje i studie Out-Performance - delivering better returns over the long term provedená společností PriceWaterhouseCoopers, která analyzuje úspěšnost firem v 19 zemích světa a zaměřuje se na jejich chování. Z této studie vyplývá mimo jiné to, že úspěšné společnosti mají zaveden systém řízení pomocí VBM a rovněž vnímají a aktivně řídí riziko.

Pokud se podíváme do našich společností, přístup VBM ještě pořád není tak rozšířený jako ve vyspělých zemích, ale firmy, které tuto formu řízení již zavedly se pravidelně objevují na předních místech prestižních žebříčků společností.

Neocenitelnými informacemi jsou zkušenosti odborníků ze společností, kde Value Based Management již běží, či kde jej právě implementují. Jestliže i Vy uvažujete o zavedení VBM, pak je právě pro Vás připraven seminář Klíčové KPIs pro manažerskou praxi (18.11. 2004) pořádaný společností top vision s.r.o. v hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre. Možnost poslechnout si zkušenosti odborníků ze společností ČESKÉ RADIOKOMUNIKACE, UNIPETROL, Shell či Guseppe a prodiskutovat v malé skupině účastníků Vaše dotazy bude pro Vás jistě cenným přínosem a efektivně stráveným časem.

Více informací na www.topvision.cz .

Autor článku

Jan Šedivec