Auto Palace loni zvýšila tržby o 17 procent na 5,8 miliardy Kč

21.02.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. února (ČTK) - Jeden z největších tuzemských prodejců automobilů Auto Palace Group loni zvýšil tržby o 17 procent na 5,8 miliardy korun. Prodej aut vzrostl o 18 procent na 14.069 nových a ojetých vozů. Uvedl to dnes na setkání s novináři generální ředitel společnosti Ralph Howie.

Za uplynulých 12 měsíců prodala Auto Palace 11.243 nových a 2826 ojetých automobilů. Meziročně to znamená růst u nových aut o 16 procent a o 26 procent u ojetých. Největší podíl na prodejích měly vozy Ford, kterých se v dealerské síti prodalo 5536 kusů. Druhou příčku obsadil Hyundai s prodanými 1637 vozy následovaný značkou Škoda s 1621 automobily.

\"Za růstem stojí růst HDP i rostoucí důvěra firem v ekonomiku. Prodej vozů do firemních flotil se zvýšil o 31 procent a počet dodaných aut v rámci operativního leasingu stoupl o více než polovinu,\" uvedl Howie.

Auto Palace loni udržel prvenství v prodejích značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai. V současnosti je dealerská síť druhým největším prodejcem značky Volvo, číslem tři u vozů Opel a pátým nejvýznamnějším prodejcem Peugeotu. Po třech letech od otevření showroomu Škoda na pražském Spořilově je společnost na devátém místě mezi prodejci značky v ČR. Prodej značky Infinity firma ukončila, ale vozy nadále servisuje a individuálně dováží.

Firma loni celkově investovala do modernizace prodejních center 36 milionů korun a dalších 28 milionů má vyčleněno pro tento rok. Skupina zároveň vyhledává vhodné příležitosti pro rozšiřování své podnikatelské činnosti v ČR i na Slovensku. Podle Howieho je v posledních letech patrná konsolidace trhu a pro menší prodejce je stále těžší se na trhu udržet. Zároveň by mohla rozšířit nabídku o některou prémiovou značku, která by nahradila v portfoliu Infinity.

\"V tomto roce se chceme ještě více přiblížit našim cílům stát se prodejcem číslo jedna v ČR do roku 2020,\" dodal Howie. Jedničkou na trhu je v současnosti Porsche Inter Auto.

Skupina Auto Palace zahájila svou činnost v ČR v roce 1991 jako importér a prodejce značky Mazda a v současnosti patří mezi tři nejvýznamnější dealery na trhu. Za 26 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala 128.543 vozů. Zákazníkům nabízí ve svých třech prodejních centrech v Praze a jednom v Brně celkem osm značek. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku. Společnost zaměstnává 500 lidí.

jsa mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK