Na prvních dvou místech se umístily americké banky Citigroup a Bank of Amerika. Třetí místo obsadila britská banka HSBC a čtvrté americká energetická společnost General Electric. V první desítce se umístily ještě další čtyři finanční společnosti a dvě ropné společnosti.
Forbes žebříček sestavuje podle čtyř kritérií - tržeb, zisku, velikosti aktiv a celkové hodnoty akcií firmy na burze. Tržby společnosti ČEZ podle Forbesu loni činily 7,65 miliardy dolarů, zisk 1,33 miliardy dolarů, velikost aktiv 16,6 miliardy dolarů a tržní kapitalizace 23 miliard dolarů.
ČEZ jako jediný zástupce České republiky si letos v žebříčku polepšil skoro o 200 míst. V roce 2005 byl 639. a o rok dříve 870. Největší zásluhu na tomto výsledku měly dobré hospodářské výsledky, které přinesly růst ceny akcií ČEZ o téměř 30 procent.
Maďarsko v žebříčku zastupují ropný kolos MOL na 632. místě a banka OTP Bank na 704. místě. Polsko má čtyři zástupce, a to ropnou skupinu PKN Orlen (679.), banku PKO Bank Polski (704.), ropnou firmu Pgnig-Polskie Gornictwo Naftowe (1170.) a těžařský koncern KGHM Polska Miedz (1406.). Slovensko zatím žádného zástupce v žebříčku největších společností světa nemá.
V oborovém členění žebříčku vévodí bankovní a finanční instituce a ropné firmy. Jedinými dvěma společnostmi v první dvacítce, které nepůsobí v bankovním nebo ropném sektoru, jsou japonská automobilka Toyota na 12. místě a americký obchodní řetězec Wal-Mart na 17. místě. Teprve ve třetí desítce se objevují zástupci dalších sektorů - telekomunikační společnost AT&T a energetický koncern Electricité de France.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					