Podle komise státy zcela selhaly v informování cestujících o jejich právech a nárocích vůči aerolinkám. Platná pravidla navíc neprosazují dostatečně razantně. "Komise jim nyní dá šest měsíců na to, aby celý systém začal skutečně fungovat a bude je samozřejmě v tomto úsilí i podporovat," uvedla komise. Její zástupci navíc nevyloučili případnou změnu pravidel, kterou budou údajně zvažovat.
Pravidla pro náhrady pro cestující začala platit v únoru roku 2005. Pro pasažéry znamenala zásadní zvýšení komfortu, až na to, že jsou podle komise málokdy dodržována. U letů, které zrušil dopravce například z technických nebo ekonomických důvodů, má cestující nárok na kompenzace. Ty činí 250 eur (asi 7000 korun) v případě letů do 1500 kilometrů po 600 eur (necelých 17.000 korun) při letech nad 3500 kilometrů. V případě, že aerolinie cestujícím zajistí náhradní spoj, jehož přílet na cílové letiště nebude pozdější než dvě až čtyři hodiny proti plánu, redukovala by se kompenzace na 50 procent.
V případě dlouhých zpoždění mají cestující, a to na pravidelných i charterových linkách, nárok na zajištění občerstvení. Nejde ale jen o náhrady. Lidé s handicapem, ale také staří či zranění cestující mají nárok na bezplatnou péči již na letišti a po celou dobu letu. Dopravce nemá možnost odmítnout je přepravit. Cestující by navíc měly být přístupné informace nejen o tom, kdo je operátorem letu, ale také o tom, kdo vlastní a provozuje letadlo a v jakém je technickém stavu.
Aerolinky již od začátku nad pravidly vyjadřují nespokojenost a považují je za nevyvážené. Celou věc navíc postoupily Evropskému soudnímu dvoru.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					