Zatímco nyní mohou šoféři v týdnu řídit až 74 hodin, po přijetí nového nařízení je to jen 56 hodin. Každé dva týdny rovněž budou muset strávit alespoň 45 hodin v kuse povinným odpočinkem. Napříště také nebude možné dělit povinnou 45minutovou přestávku po 4,5 hodinách jízdy do tří čtvrthodinových pauz, což fakticky dovoluje strávit skoro devět hodin za volantem s jedinou 15minutovou pauzou na oddych.
Za porušení pravidel, vymáhaných v celé unii - a ne jen na území státu, kde byl přestupek spáchán - nebudou pykat už jen šoféři dodávek, kamionů a autobusů, ale i jejich zaměstnavatelé.
"Uvedení nových sociálních pravidel je důležitým okamžikem pro nákladní dopravu v celé Evropě," uvedl evropský komisař Jacques Barrot. Podle něj na nových pravidlech vydělají všichni. Řidiči si mohou užívat nových sociálních výhod a hospodářská soutěž mezi dopravci se prý zvýší.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					