Zatímco Škodu Auto stálo loni jedno prodané auto na reklamě šest tisíc, reklamní náklady na prodej jednoho Mitsubishi byly podle deníku přes 42.000 korun. "Potřebovali jsme oživit značku, šli jsme více do televize," cituje MfD Kamila Šilhavého z firmy M Motors CZ, která do Česka japonskou značku dováží.
V první pětici žebříčku nákladů na prodej se umístily i další dvě japonské značky - Toyota a Suzuki. "Mají agresivnější reklamní politiku, protože nejsou na zdejším trhu tak známí jako zavedené evropské značky," řekl MfD Jan Binar z agentury McCann.
Podle MfD dávají automobilky přednost hlavně tištěné reklamě. "Na přímý prodej modelů je lepší, protože je možné v ní uvést všechny výhody. Televizní reklama je dobrá hlavně pro dlouhodobé budování značky," cituje kreativního ředitele reklamní agentury Mark BBDO Martina Charváta.
Velké rozdíly ve výdajích mezi Evropou a Asií přitom nejsou českou zvláštností. Například v sousedním Německu nejvíce utrácí Toyota, v přepočtu na jedno auto bezmála 50 tisíc korun. Na tamním trhu dominující VW utratí zhruba čtyřikrát méně.
Žebříček reklamních výdajů MfD vychází z výzkumu společnosti TNS Media Intelligence. Ta sleduje veškerou inzerci v českých médiích a přepočítává ji podle tabulkových cen. Ve skutečnosti reklamní výdaje mohou být i o polovinu nižší, záleží na velikosti firmy a jakou slevu si vyjedná, poznamenává deník. Upozorňuje ale, že mohou být i vyšší.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
