Nejdelší fronty jsou dle průzkumu u pokladen hypermarketů

20.06.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. června (ČTK) - Nejdelší fronty se podle názoru Čechů tvoří u pokladen velkých hypermarketů, naopak rychlejšího odbavení se zákazníci dočkají při nákupech v supermarketech a diskontních prodejnách. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.

"To, co nakupující vnímají v první řadě, je rychlost odbavení a fronty u pokladen. Nejlepší pověst mají v tomto směru menší samoobsluhy, supermarkety a také diskonty. Naopak jde o slabinu hypermarketových řetězců," řekl ČTK Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.

I když hypermarkety české domácnosti vnímají spíše jako mírně přelidněné prodejny s frontami, tak na nich podle Skály na druhou stranu oceňují například kvalitní péči o zákazníky nebo širokou nabídku zboží.

Automobil pravidelně při nákupech potravin podle průzkumu používá již více než 60 procent českých domácností. "Mobilní zákazníci nejčastěji nakupují ve velkých hypermarketech a cash & carry prodejnách, kde mohou koupit velké množství zboží a zásobit tak domácnost i na týden a více. Nevadí jim proto delší čas strávený v prodejně a případné fronty u pokladen," uvedl Skála.

Větší akční rádius, který mají mobilní zákazníci, jim také dává prostor pro výběr prodejen i podle cenové úrovně. "Výrazně se proto liší chování mobilních cenově citlivých a méně citlivých nakupujících," podotkl Skála. Lidé hledící na korunu jezdí podle něj nakupovat hlavně do diskontních prodejen.

Zákazníci, kteří nakupují bez automobilu, zase podle Skály dávají přednost chůzí snadno dosažitelným prodejnám, především malým samoobsluhám, pultovým prodejnám a supermarketům. "V těchto prodejnách nakupují s častější frekvencí a chválí si například možnost rychlého nákupu, bez čekání u pokladen, a ochotu prodejního personálu," řekl Skála.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK