SZPI odhalila další závadné maso v Delvitě, tentokrát v Brně

16.07.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 16. července (ČTK) - Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) objevila další závadné maso v řetězci Delvita, tentokráte v Brně na Jihlavské ulici. Osm a půl kilogramu vepřového masa ve stavu nevhodném pro lidskou spotřebu bylo přimícháno mezi čerstvé maso určené pro tepelné opracování na grilu. Inspektoři maso zakázali prodávat a nařídili jeho zničení, řekl mluvčí SZPI Ivo Klemeš. Českou síť prodejen Delvita koupila společnost Billa.

Prodejnu kontrolovala SZPI v pátek 13. července. V zázemí prodejny byla v chladícím boxu uložena směs kousků syrového vepřového masa (vepřové plecko, krkovička a kotleta), které mělo být určeno pro tepelné opracování přímo v provozovně jako směs masa na gril. Plátky masa vykazující známky hniloby byly namíchány s masem bez zjevných vad a směs byla okořeněná směsí koření.

"Podle tvrzení vedoucí provozu bylo maso určeno pro odvezení do kafilérie. Maso však nebylo takto označeno. Závěry kontroly postoupila SZPI k dořešení Státní veterinární správě," řekl Klemeš.

SZPI zkontrolovala v uplynulých šesti dnech hned několik prodejen řetězců Delvita a Billa, která obchody Delvita letos koupila. Rozhodla se tak poté, co 11. července inspektoři SZPI odhalili závažné nedostatky v supermarketu Delvita v Mazancově ulici v Praze. Kontroly měly zjistit, zda se šlo o selhání povinností pracovníků jedné provozovny, nebo jde o postup celého řetězce. Ještě ten samý den odhalila inspekce na provozovně Delvita Budějovická v Praze používání kuřat s prošlým datem použitelnosti ke grilování.

Obchodníci měli problémy s kvalitou prodávaných potravin hlavně předloni. Státní zemědělská a potravinářská inspekce tehdy v 18 prodejnách obchodních řetězců odhalila manipulaci s dobou trvanlivosti a prodej prošlých potravin a zkaženého masa.

Společnost Delvita se letos rozhodla odejít z Česka a 97 supermarketů prodala obchodnímu řetězci Billa, který prodejny postupně do konce roku 2008 přestaví do podoby Billy. Počet českých prodejen Billa se díky nákupu supermarketů Delvita zvýšil na 180. Mezinárodní skupina REWE Group, do které obchody Billa společně s diskontními prodejnami Penny Market patří, za české Delvity zaplatila 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK