Pendolina čeká povinná prohlídka

17.07.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. července (ČTK) - Rychlovlaky Pendolino čeká povinná prohlídka. Od zahájení provozu v prosinci 2005 už každá ze sedmi souprav urazila 600.000 kilometrů, a musí tak podle předpisů a pokynů výrobce postoupit pravidelnou opravu, informovaly České dráhy. Oprava trvá přibližně 35 dní a postupně čeká všech sedm pendolin.

Po dobu povinných prohlídek nebudou mít České dráhy k dispozici záložní soupravu. Proto se může v případě mimořádných událostí, jako jsou bouřky, vichřice či nehody na přejezdech, stát, že se cestující setkají na jednom páru odpoledních spojů s vozy EuroCity. "Jednalo by se o spoje s odjezdem z Prahy ve 13:26 hodin a s odjezdem z Ostravy v 17:11, tedy o spoje, u kterých je v jízdním řádu vysloveně uvedena možnost nasazení náhradní soupravy," uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.

Pokud by se cestující s náhradní soupravou setkali, nebudou prý nijak omezeni v kvalitě poskytovaného servisu. "Vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity, jeho kapacita je větší než kapacita pendolina a jsou v něm zařazeny dva vozy první třídy i restaurační vůz. Cestující by dostali v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity," uvedly České dráhy.

"Během vyvazovací opravy kompletně rozebereme všechny podvozky soupravy, důkladnou kontrolou projde naklápěcí systém vlaku a řada dalších zařízení nezbytných pro provoz souprav. Bez této vyvazovací opravy by nebylo možné podle předpisů vlaky dál provozovat," podotkl vrchní přednosta pražského depa kolejových vozidel Václav Sosna.

Pendolina Českých drah vyjela na spoje SuperCity do Ostravy v prosinci 2005. Krátce nato ale z provozu vypadlo všech pět souprav, které v té době vozily cestující. O rok později začala jezdit pendolina také do Bratislavy a Vídně. V současné době se na českých tratích střídá sedm souprav.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK