V Česku získávají na oblibě pivní výčepy pro domácí použití

01.11.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. listopadu (ČTK) - Pivo Češi rádi točené. V sudech či cisternách se oblíbeného moku na rozdíl od řady jiných evropských zemí prodává více než v lahvích a plechovkách. Orosený půllitr si přitom čeští konzumenti s chutí dopřejí nejen v oblíbené hospodě či baru, ale i při různých domácích příležitostech - oslavách, zahradních párty či posezení na chalupě s přáteli. Prodejci elektrospotřebičů tak zařazují do nabídky elektrické výčepy pro domácí použití a zaznamenávají nemalý zájem.

Například společnost Electro World začala loni prodávat výčepní zařízení, k nimž se připojují standardní pivní sudy. Prodejní výsledky jsou podle ředitele prodeje bílé techniky Martina Kameníčka nad očekávání. "Prodáváme týdně v nesezonním období tři až pět kusů těchto výčepů. Přes léto se to pohybovalo v stovkách za měsíc," uvedl Kameníček. V nabídce má Electro World tři modely v ceně zhruba od 14.000 do 18.000 korun.

Předvánoční trh nyní obohatí novinka velikosti většího kávovaru, která chladí a čepuje pětilitrové pivní soudky. Elektrická pípa z dílny firmy Eta vznikla ve spolupráci s Plzeňským Prazdrojem. Napojit ji lze na běžnou zásuvku i autozásuvku. Nastavit je možno teplotu, chlazení i tlak. Tlačným médiem je kysličník uhličitý v bombičkách, které lze běžně koupit v železářství. Eta ale nabídne i bombičky větší, které není třeba tak často měnit.

Čepovat lze pětilitrový soudek z nabídky Prazdroje, ale i některých dalších pivovarů. Mok si podle výrobce udrží standardní kvalitu v "naraženém" soudku až sedm dní. Takzvaný Minipub by se měl začít prodávat koncem listopadu a doporučená cena bude 4999 korun.

Eta předpokládá, že prodá 4000 až 5000 domácích výčepů ročně. I obchodníci očekávají, že zařízení půjde dobře na odbyt.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK