"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," řekl ministr dopravy Aleš Řebíček, který setkání inicioval. Přesto zatím není jasné, kolik nová trať bude stát, kudy povede a kde bude v Praze končit. "Odhady nákladů samozřejmě máme, ale nebudeme je zatím zveřejňovat," řekl Hanzelka. Dříve se mluvilo o zhruba 20 miliardách korun.
Cílovou stanici v Praze by měla určit studie, kterou pro MD do poloviny prosince vypracuje dopravní fakulta ČVUT. Podle Hanzelky přicházejí v úvahu v podstatě všechna pražská nádraží kromě Hlavního; jako nejžhavější kandidáty mluvčí uvedl Masarykovo, Smíchovské a Holešovické nádraží. Zhruba 80 procent trasy v Praze povede přes městskou část Praha 6.
Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa proto na jednání požadoval, aby nová trasa byla k obyvatelům městské části co nejšetrnější. "Čtvrteční jednání bylo startem debaty, která by měla skončit společným memorandem o konečné podobě a vedení tratě mezi Kladnem a Prahou," řekl Hanzelka.
O nové rychlodráze se mluví již delší dobu, neboť Praha stále nemá vyhovující spojení centra města s letištěm. Situaci má vyřešit právě AirCon a také připravované prodloužení trasy metra A. O způsobu financování AirConu není podle Hanzelky zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru.