Zakázku za 2,6 miliardy korun, kterou v prosinci 2006 podepsal tehdejší ministr obrany Jiří Šedivý, prověří odbor auditu a inspekce ministerstva financí. Vláda přidělila zakázku Tatře s odvoláním na to, že jde o tradiční značku. Firma navíc zajišťuje práci tisícům lidí v severomoravském regionu.
Kontrolní komise však na konci září zjistila na dodaných vozech celkem 39 nedostatků a uložila výrobci, aby je do 17. října odstranil. To se nestalo a Tatra dostala náhradní termín do 9. listopadu. Tento postup se nelíbí předsedovi parlamentního výboru pro obranu Janu Vidímovi. "Nevidím důvod, proč dostali druhý termín. Mělo by se začít jednat o zrušení smlouvy a vypsání otevřeného výběrového řízení na dodávku potřebných nákladních aut," řekl.
Tatrovky mají nahradit prastaré, ale podle vojáků stále spolehlivé automobily Praga V3S, takzvané "vétřiesky", a sovětské nákladní vozy.