Lidé stále nejvíce čtou Blesk, Deník a MfD

07.02.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 7. února (ČTK) - Nejčtenějšími deníky na českém trhu byly ve třetím a čtvrtém čtvrtletí loňského roku opět Blesk, regionální Deníky vydavatelství Vltava-Labe-Press a Mladá fronta Dnes. U těchto deníků počet čtenářů překračuje hranici milionu. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků průzkumu čtenosti deníků Media Projekt, který provedly agentury GfK Praha a Median.

Blesk si sice udržel pozici nejčtenějšího deníku, počet jeho čtenářů však ve srovnání s předchozím průzkumem konaným v loňském druhém a třetím čtvrtletí klesl o 48.000 na 1,499 milionu. Regionální Deníky pokrývající celou Českou republiku čte odhadem 1,163 milionu lidí, což je o 39.000 méně než v období od dubna do konce září. Mladé frontě Dnes naopak počet čtenářů vzrostl, zvýšil se o 4000 na 1,116 milionu lidí.

Z ostatních deníků si ve čtenosti polepšily už jen Lidové noviny, četlo je 236.000 lidí, o 6000 více než podle minulého průzkumu. Deníkům Právo a Aha! ubyly desítky tisíc čtenářů. Čtenost Práva se snížila o 30.000 na 459.000, u deníku Aha! klesla o 20.000 na 344.000. Sport četlo 303.000 lidí, o 4000 méně než od dubna do konce září. Šíp ztratil jen mírně, o 1000 na 213.000 čtenářů. Hospodářské noviny měly 178.000 čtenářů, což je o 14.000 méně než ve druhém a třetím čtvrtletí.

Mezi bezplatnými deníky, které jsou dostupné zejména v Praze a okolí, si první pozici o 62.000 čtenářů vylepšilo Metro; bere si ho 393.000 lidí. Metropolitní Expres měl 202.000 a deník 24 hodin 200.000 čtenářů.

Mezi celostátními přílohami si nejvyšší čtenost udržely TV magazín s 2,129 milionu čtenářů, Blesk magazín (1,672 milionu) a Magazín Dnes + TV, jenž čte 1,444 milionu lidí.

Z časopisů pro ženy má nejvíce příznivců opět Chvilka pro tebe se 752.000 čtenářů, druhý Blesk pro ženy jich má 641.000 a třetí Katka má 579.000 čtenářů. Mezi časopisy o životním stylu pro ženy čtenáře nejvíce zajímá Glanc, který čte 302.000 lidí, více než 160.000 čtenářů má ještě Cosmopolitan a Joy. Z časopisů o životním stylu pro muže si nejvíce lidí oblíbilo Maxim, který má 122.000 čtenářů. Playboy čte 107.000 osob a Esquire 70.000.

Nejčtenějším společenským časopisem je znovu Rytmus života s 876.000 čtenářů. Druhý Nedělní Blesk čte 835.000 lidí a třetí Týdeník Květy 463.000 osob.

V kategorii ekonomických časopisů má nejvíce čtenářů Ekonom (112.000). Euro mělo stejně jako při minulém výzkumu 81.000 čtenářů. Profit četlo 58.000 lidí, Osobní finance 48.000 lidí. Mezi celostátními zpravodajskými týdeníky čte Týden 249.000 lidí a Respekt 94.000 osob.

Průzkum se ve třetím a čtvrtém čtvrtletí zúčastnilo přibližně 14.600 náhodně vybraných respondentů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK