ČRo byl minulý týden v novinách nejčastěji zmiňovaným podnikem

11.02.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. února (ČTK) - Český rozhlas byl od soboty 2. do pátku 8. února nejčastěji zmiňovaným podnikem v českých celostátních zpravodajských denících. O týden dříve se přitom ČRo nedostal ani do první desítky. Zároveň z 15 nejvíce medializovaných firem v tomto období obsadil ČRo druhé místo podle podílu negativně vyznívajících výpovědí, a to hned za francouzskou bankou zmítanou pětimiliardovým finančním skandálem Société Générale. Vyplývá to z pravidelné analýzy společnosti Innovatio-Media Tenor a informací zveřejněných v odborném týdeníku Strategie.

Za zvýšeným zájmem médií o veřejnoprávní ČRo je podle analýzy několik důvodů. Patří k nim úterní odvolání ředitelky Radiožurnálu Barbory Tachecí či informace o nespokojenosti posluchačů se změnami ve vysílání, které podle nich přiblížily Radiožurnál komerčním stanicím. K dalším příčinám zájmu médií také patří odvolání šéfa hudební stanice ČRo 4 - Radia Wave Ladislava Lindnera-Kylara z důvodu hrubého porušení Kodexu ČRo ve smyslu opakovaného používání nepřijatelných výrazových prostředků ve vysílání stanice.

Českému rozhlasu bylo věnováno v denících Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo celkem 171 výpovědí, o 41 více než u druhého Microsoftu a o 45 více než u třetí televize Prima. Do první pětice podle počtu zmínek v novinách patří také vyhledávač Yahoo (102 výpovědí) a obchodní řetězec Tesco (90 výpovědí).

Ze 171 zmínek o Českém rozhlasem jich 58, tedy zhruba třetina, měla negativní kontext. Největší podíl negativních zmínek se týkal Société Générale, která ke konci ledna oznámila téměř pětimiliardovou ztrátu kvůli údajným nepovoleným obchodním transakcím svého makléře. V případě této banky mělo negativní kontext 36 ze 74 publikovaných zmínek, tedy téměř polovina.

Třetí podle podílu negativních zpráv byl v daném období Albatros, u něhož podíl negativně laděných zpráv byl o něco vyšší než čtvrtina. Jedinou firmou z 15 nejvíce zmiňovaných, o níž nevyšla v daném období jediná negativní zmínka, byl Plzeňský Prazdroj.

Naopak největšího podílu pozitivně laděných zmínek dosáhl v daném období z této patnáctky Google, bylo jich 26 z 50, tedy více než polovina. Druhé místo patří Burze cenných papírů Praha (BCPP) s 46,3 procenta pozitivně laděných zpráv, třetí je automobilka Tatra, kde podíl přesáhl dvě pětiny. Tyto tři firmy ale podle celkového počtu zmínek nepatří do první desítky.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK