Úsek dálnice D47 Bohumín - Polsko se začne stavět do července

14.02.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ostrava 14. února (ČTK) - Úsek dálnice D47 mezi Bohumínem na Karvinsku a hranicemi s Polskem, jehož výstavba má asi tříleté zpoždění, by se měl začít budovat do července letošního roku. Investor stavby Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) už podepsal smlouvu se sdružením firem, které budou stavbu realizovat. První auta by po nové silnici měla začít jezdit v roce 2011. Ve stejné době by měl být dokončen i příhraniční úsek polské dálnice A1, na které D47 navazuje. Potvrdil to šéf brněnského závodu ŘSD Pavel Doležal.

"V současné době už začínají přípravné práce. Přeložky inženýrských sítí, příprava staveniště. Do poloviny letošního roku začnou všechny práce," vysvětlil Doležal.

Úsek dálnice D47 mezi Bohumínem a česko-polskou hranicí je posledním, na kterém se práce ještě řádně nerozběhly. Na čtyřech úsecích po trase Lipník nad Bečvou, Bělotín, Hladké Životice, Bílovec a Ostrava-Rudná se už nová komunikace buduje. Část dálnice vedoucí Ostravou až do Bohumína je v provozu od prosince loňského roku.

Stavbu úseku dálnice k hranicím provázely komplikace už od začátku. Průtahy nejprve zavinila technická chyba a rozhodnutí o vydání územního rozhodnutí bylo z vývěsky sundáno o dva dny dříve, což bylo napadeno. Později pak byla lokalita vyhlášena součástí chráněného území Natura 2000. A investor musel nechat zpracovat nové posudky. Vydání územního rozhodnutí oddálili ekologové, podle kterých by stavba měla ohrozit vzácné živočichy - žábu kuňku žlutobřichou a brouka páchníka hnědého, kteří v lokalitě žijí.

Procedury navíc provázely i nejasnosti nad tím, kdy bude dokončena polská dálnice A1, na kterou se má česká D47 napojit. "S polskou stranou jsme ale už došli k dohodě. Obě stavby by měly na sebe navazovat," doplnil Doležal.

Celý úsek měří víc než šest kilometrů a je složený z 200 stavebních objektů. Celkové náklady se pohybují okolo tří miliard korun. Součástí stavby je například i most s názvem Na cyklistické stezce. "Jde o zavěšenou lávku pro cyklisty, kterou si vyžádali zastupitelé Bohumína.

Dálnice D47 spojuje Lipník nad Bečvou s Ostravou a vede k hranicím s Polskem. Celý úsek měří 80 kilometrů i s přivaděči, které na trasu navazují. Celá stavba by měla stát 54 miliard korun. Po jejím dokončení označení D47 zmizí z mapy a tento úsek se stane součástí dálnice D1. Celý bude měřit 377 kilometrů a umožní rychlou dopravu mezi Prahou, Brnem, Hranicemi na Moravě a Ostravou k česko-polským hranicím.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK