U Jenišova začíná stavba nové trasy silnice R6

19.02.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Jenišov (Karlovarsko) 19. února (ČTK) - U Jenišova na Karlovarsku začala stavba dalšího úseku rychlostní silnice R6. Trasa dlouhá 4,4 kilometru bude stát kolem 1,6 miliardy korun. Hrazena je z operačního programu Doprava. Úsek naváže na průtah Karlovými Vary zprovozněný v závěru loňského roku. Trasa mezi Jenišovem a Novým Sedlem má být zprůjezdněna do května roku 2010. Novinářům to řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Zhotovitel stavby nového úseku R6 je sdružení firem vedené společností Stavby silnic a železnic (SSŽ), jehož součástí je i Skanska DS a Stavby mostů CZ. Po dobu výstavby musí řidiči počítat s řadou dopravních omezení. Tím nejcitelnějším bude zrušení jednoho jízdního pruhu na současné tříproudé vozovce u Louček. Přípravu stavby komplikoval výkup pozemků, kdy města Loket a Nové Sedlo odmítala cenu 80 korun za metr čtvereční, jíž určuje vyhláška. Nakonec města přistoupila na to, že cenu určí znalec.

Na stavbaře čeká dosti náročný terén a překlenout ho bude nutné osmi mosty. Největší z nich, jenž přemostí Loučské údolí, bude mít oblouk o rozpětí téměř 44 metrů. Součástí akce je celá řada přeložek inženýrských sítí, protihlukové stěny a úpravy svahů. Stavba prochází ochrannými pásmy Českých drah, protože v její blízkosti vede frekventovaný železniční koridor Cheb, Karlovy Vary a Chomutov. "Je nutné ochránit i ekologicky cennou lokalitu Podhořského rybníka u obce Hory," uvedl generální ředitel SSŽ Martin Borovka.

Kromě dnes zahájené stavby už v Karlovarském kraji pokračuje od října roku 2006 stavba trasy silnice R6 mezi Kynšperkem a Tisovou na Sokolovsku. Úsek dlouhý 7,5 kilometru přijde na 2,42 miliardy korun a bude sloužit v polovině roku 2009. U této stavby je zvolena metoda rozvolněného financování, při níž se platba neodvíjí od investovaných nákladů. Je předem rozložena tak, že v prvních třech letech investor, Ředitelství silnic a dálnic, uhradí čtvrtinu ceny ročně a zbytek se doplatí v dalších dvou letech.

Z celé trasy rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Karlovými Vary dlouhé asi 160 kilometrů je nyní na území Karlovarského kraje v provozu už od roku 2000 sedmikilometrový obchvat Chebu. Dále úsek z Chebu do Kamenného Dvoru dlouhý kolem tří kilometrů zprůjezdněný v roce 2003. Od loňska je k dispozici průtah Karlovými Vary dlouhý přibližně šest kilometrů. Mimo Karlovarský kraj se dále pracuje na desetikilometrové trase mezi Prahou a Pavlovem. Stavba celé trasy rychlostní silnice R6 by mohla skončit nejpozději do roku 2015.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK