Představitel firmy listu řekl, že vedení továrny, kde se nyní montují vozy Škoda Octavia, Škoda Octavia Tour a Volkswagen Passat, uvažuje o zavedení třetí směny a práci v sobotu. Nyní továrna, otevřená loni na podzim, z dovážených dílů sestavuje okolo 40.000 aut ročně.
Celý projekt v Kaluze Volkswagen přijde na více než miliardu dolarů. Heizmann dodal, že firma zvažuje i výrobu dalších modelů, včetně auta vytvořeného na základě Volkswagenu Polo speciálně pro ruský trh. Tento vůz by mohl brány továrny opustit právě v roce 2010.
S odvoláním na Heizmanna list zdůraznil, že Volkswagen nechce "dobýt Rusko" jen objemem prodaných aut. Firma se snaží svou výrobu co nejvíce lokalizovat a ceny například vozů Škoda Octavia už se při použití ruských dílů nedávno snížily v průměru o šest procent.
"Ideálně bychom chtěli, aby byly ruské vozy vyráběny z ruských surovin," řekl deníku Heizmann. Problémem jsou prý ale vysoké stavební náklady v Rusku ve srovnání se Západní Evropu i při nižších platech dělníků.
Ruský automobilový trh by se mohl v nejbližších letech stát největším v Evropě a tak jsou snahy automobilek uchytit se na něm co nejlépe naprosto pochopitelné, řekl deníku analytik Michail Pak. Heizmannem deklarovaná desetina trhu je velmi ambiciózní cíl, myslí si expert agentury Ernst&Young Ivan Bončev. Podle něj může Volkswagen tento cíl splnit, ale až za několik let. Loni bylo v Rusku prodáno 2,37 milionu nových automobilů a to znamená, že kdyby nyní rozjížděný závod v Kaluze pracoval na plné obrátky a všechny tam vyrobené vozy by se prodaly, koncern by neovládal více než pět procent trhu.